"La convivencialidad textua"
1.Zein da Illich-rentzat zeremonia mito-poetikoen ondorioa? Zer proposatzen du alternatiba bezala?
Irudimen soziala paralizatzen duela. Eskola zeremonia mito-poetikoa da, zeren eta askatasuna galtzen dugu. Irtenbidea, "irudimen sortzailea" kontzientzia hartzea beste maila edo posibilitate batzuk daude. Adibidez, homeschooling-a.
2.Zer da Illich-entzat "bizikidetasun" printzipioa (convivencialidad)?
Berreraikitzea gizarte modernoa, inbertsio (erramintaren egituran) batetik hasita. Beste metodo batzuk imajinatu, dominanteak (menpekoak) (menpekoak: teknologia, denbora guztian gauza guztiak jakin behar ditugu) ez direnak, erlazio sortzeko banakoaren, erraminten eta gizartearen artean. Menpekotasuna dago instituzioaren partetik. Adibidez, bizikidetasun erramintak (hospitalak).
3.Illich-ek bi harreman mota irudikatzen ditu bere ingurugiroarekin? Zeintzuk? Zertan oinarritzen da bakoitza?
Autonomo (autogobierno)- erabilera balioa sortzea (oinez ibiltzeko gaitasuna, gure kabuz ikasteko gaitasuna...).
Heteronomoa (egitura bertikalak)- trukatzeko balioak erabiliz bizitza antolatzea. (kotxea, eskola , hospitala...)
4."Bizikidetasun gizarteak" (Sociedad convivencial) ekoizpen heteronomo guztia ezabatu beharko luke? Nolako itzulpena izango luke honek hezkuntzan?
Eskola moldatu beharko genuke. Gure eskuetan eskola publikoa egotea da alternatiba. Sortu behar da autonomiaren eta heteronoaren arteko oreka bat.
5.Illichek esaten du ekoizpenaren modu heteronomoaren suntsitzeak, bi neurri aurrera eramatea eskatzen dituela? Zeintzuk dira horiek?
Instituzio industrialei mugak jartzea (eskolari mugak jartzea adibidez), eta autonomiaren meseden egiten duten balioak. Telefonoak, redes postales. alcantarillado, biblioteca pública konbibentzialak dira. Ez dago menpekotasunik.
6.Zertan datza " Bizikidetasun gizarte" hori sortzeko neurri bakoitza?
Teknologiaren kontrola ezartzea...
7.Zer dakar deseskolaratzeak
1. Eskolak sortu dituen gizarte irudimenaren inertziekin apurtzea.
2.Hezkuntza instituzio berriak sortzea- Eskolei alternatibak topatzea
3. Puskatzea instituzioekin ekarriko lukeela erabaki politiko bat hartzea. Leku hauek erabiltzea " espacios de adiestramiento" moduan,( teknologia behar dugu?)
8.Zein da Illichen arrazionalitate utopikoaren azken zentzua?
Puskatzea instituzioekin ekarriko lukeela erabaki politiko bat hartzea.
Irudimen soziala paralizatzen duela. Eskola zeremonia mito-poetikoa da, zeren eta askatasuna galtzen dugu. Irtenbidea, "irudimen sortzailea" kontzientzia hartzea beste maila edo posibilitate batzuk daude. Adibidez, homeschooling-a.
2.Zer da Illich-entzat "bizikidetasun" printzipioa (convivencialidad)?
Berreraikitzea gizarte modernoa, inbertsio (erramintaren egituran) batetik hasita. Beste metodo batzuk imajinatu, dominanteak (menpekoak) (menpekoak: teknologia, denbora guztian gauza guztiak jakin behar ditugu) ez direnak, erlazio sortzeko banakoaren, erraminten eta gizartearen artean. Menpekotasuna dago instituzioaren partetik. Adibidez, bizikidetasun erramintak (hospitalak).
3.Illich-ek bi harreman mota irudikatzen ditu bere ingurugiroarekin? Zeintzuk? Zertan oinarritzen da bakoitza?
Autonomo (autogobierno)- erabilera balioa sortzea (oinez ibiltzeko gaitasuna, gure kabuz ikasteko gaitasuna...).
Heteronomoa (egitura bertikalak)- trukatzeko balioak erabiliz bizitza antolatzea. (kotxea, eskola , hospitala...)
4."Bizikidetasun gizarteak" (Sociedad convivencial) ekoizpen heteronomo guztia ezabatu beharko luke? Nolako itzulpena izango luke honek hezkuntzan?
Eskola moldatu beharko genuke. Gure eskuetan eskola publikoa egotea da alternatiba. Sortu behar da autonomiaren eta heteronoaren arteko oreka bat.
5.Illichek esaten du ekoizpenaren modu heteronomoaren suntsitzeak, bi neurri aurrera eramatea eskatzen dituela? Zeintzuk dira horiek?
Instituzio industrialei mugak jartzea (eskolari mugak jartzea adibidez), eta autonomiaren meseden egiten duten balioak. Telefonoak, redes postales. alcantarillado, biblioteca pública konbibentzialak dira. Ez dago menpekotasunik.
6.Zertan datza " Bizikidetasun gizarte" hori sortzeko neurri bakoitza?
Teknologiaren kontrola ezartzea...
7.Zer dakar deseskolaratzeak
1. Eskolak sortu dituen gizarte irudimenaren inertziekin apurtzea.
2.Hezkuntza instituzio berriak sortzea- Eskolei alternatibak topatzea
3. Puskatzea instituzioekin ekarriko lukeela erabaki politiko bat hartzea. Leku hauek erabiltzea " espacios de adiestramiento" moduan,( teknologia behar dugu?)
8.Zein da Illichen arrazionalitate utopikoaren azken zentzua?
Puskatzea instituzioekin ekarriko lukeela erabaki politiko bat hartzea.
Comentarios
Publicar un comentario